Probleem met draadloze verbinding
George
2012-04-19 10:55:05 UTC
Als ik (bij een kennis) de desktop, met windows 7, opstart, wordt er
géén (draadloze) netwerkverbinding gemaakt. Als ik dan naar een
'willekeurige' site ga, wordt de knop 'verbindingsprobleem vaststellen'
getoond (logisch). Als ik vervolgens hierop klik, wordt het venster
getoond waarmee je kunt laten zoeken naar het netwerkprobleem.
Merkwaardige is dat dit niet uitgevoerd hoeft te worden. Het volstaat om
in het venster rechtsonder te klikken op ‘Sluiten’ (of annuleren??).
Hierna wordt er direct een internetverbinding tot stand gebracht. Na
deze actie geen enkel probleem meer met de verbinding.

Bedraad gaat alles wel perfect. Ook opmerkelijk is dat op een laptop in
dezelfde woning er ‘draadloos’ wel direct een verbinding gemaakt wordt.

We hebben (ook samen met een deskundige medewerker van de provider KPN)
zo'n beetje alles wat er in te stellen is, al geprobeerd, maar we komen
er niet uit.. Dus het lijkt niet simpel een vinkje hier of daar plaatsen.

Wat zou hier de reden van kunnen zijn. …..
Badmuts
Kutdrivers van de draadloze kaart.
KarelD.
2012-07-11 10:54:31 UTC
Post by Badmuts
Post by George
[...]
Ook ik heb regelmatig last van het niet kunnen vinden van draadloze netwerk op
mijn laptop W-Vista.
Hoe krijg je nu die "kutdriver" weer aan de praat.
Soms moet ik een aantal keren opniuw opstarten, of een keer systeemherstel doen
en
soms moet ik dagen klooien of uiteindelijk maar weer eens bedraad werken.

Er zit volgens mij een " NETw4v32.sys " driver voor mijn
"INTEL(R) PRO/Wireless 3945 ABG Network Connection "

Met welke ingreep/opstartcommando zou het euvel te verhelpen zijn?

Dus.
Ben Doedens
2012-07-11 19:03:00 UTC
Post by KarelD.
Post by Badmuts
Post by George
[...]
gemaakt wordt. Wat zou hier de reden van kunnen zijn. …..
[...]
Ik had hier hetzelfde met een Medion Laptop. De ingebouwde wireless
ontvanger schakelde dan weer wel, dan weer niet in. Op het laatst meermalen
niet dan wel.
Conclusie:
Ingebouwde wireless op sterven na dood.
Oplossing:
Schakel de ingebouwde kaart uit en schaf een USB stickje aan. Heb je
inmiddels een snelle router 120N of zelfs 300N, dan kun je ook profiteren
van de hogere doorvoersnelheid door een 150 of 300 N stickje aan te
schaffen. Vooral de gegevensoverdracht binnen computers in het netwerk gaat
omhoog door op 120/300 N over te gaan.
Prijs: Het kost je de kop niet.

Deze oplossing laat de laptop vrij ongestoord weer draadloos verbinden met
het internet en de andere computers in het netwerk.
--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens
KarelD.
2012-07-12 16:24:17 UTC
. Ook
Post by KarelD.
Post by Badmuts
Post by George
[...]
Bedankt voor opbeurende reactie.
Het schijnt dus vaker voor te komen.
Ik zal eens kijken of een oude SpeedTouch121g USb Adapter nog werkbaar kan
worden.

Ben Doedens
2012-07-13 00:21:33 UTC
Post by KarelD.
Post by Ben Doedens
[...]
Hmmmm...

Daar had ik nou niet zulke goede ervaringen mee. Slechte ontvangst, niet
vooruit te branden.
150 N wireless ontvanger stickjes doen tussen 15 en 30 Euro.
--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens
Joop1980
2012-07-13 07:19:59 UTC
Post by Ben Doedens
Post by KarelD.
Post by Ben Doedens
[...]
Heb je een merk welke goed is? Mijn netwerk valt ook af en toe weg
Thanks!
Joop
KarelD.
2012-07-13 09:16:14 UTC
Post by Ben Doedens
Post by KarelD.
[...]
Nou die oude SpeedTouch adapter met recente gedownde drivers op de Vista
geinstalleerd.
Vindt wel alle netwerken in de buurt en vraagt dan om beveiligingscode.
Maar daarna...........geen verbinding!!!
Dus dan toch maar wat beters gaan halen
(inmiddels doet oude interne adapter het weer eventjes!)

D.
ET
2012-07-20 11:22:24 UTC
Post by KarelD.
--
[...]
Mij is eens verteld, dat je bij wegvallende verbindingen het beste alle
kanalen kan proberen.
Bij ieder kanaal doe je 3x een speedtest en daar bereken je dan het
gemiddelde van.
Zo selecteer je het kanaal, dat voor jou het beste is.

ET